top of page

Source: Iranintl

Nov 23, 2022

در طول یک سال گذشته، اسرائیل بارها تاسیسات تسلیحات شیمیایی سوریه از جمله تاسیسات SSRC در شهر مصیاف را هدف قرار داده است. اکنون یک رسانه اسرائیلی خبر از انتقال صدها سلاح شیمیایی به وسیله حزب‌الله، از سوریه به لبنان داده است.


جروزالم پست گزارش داد که حزب‌الله، گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، صدها موشک حامل مواد شیمیایی را از سوریه به لبنان منتقل کرده است.


بر اساس گزارش این روزنامه اسرائیلی، این موشک‌ها در شهر مصیاف سوریه و با کمک کارشناسانی از سپاه پاسداران ایران و کره شمالی ساخته شده‌اند.این موشک‌ها شامل ۱۱۰ موشک فجر و بیش از ۳۰۰ موشک فاتح می‌شوند و همه آنها حامل ماده شیمیایی سمی تیونیل کلرید هستند.


تسلیحات م‍‍‍ذکور و سایر تجهیزات دیگر، حدود دو هفته پیش، از مرکز مطالعات و تحقیقات علمی سوریه در مصیاف به مکانی در القصیر منتقل شده است.پیش از این تلویزیون الحدث گزارش داده بود که حزب‌الله صدها موشک حامل مواد شیمیایی سمی را در انباری در القصیر در نزدیکی مرز لبنان و سوریه ذخیره کرده است.


منابع تلویزیون الحدث گزارش دادند که کارشناسان کره شمالی زیر نظر یک شهروند ایرانی و یک کارشناس تسلیحات شیمیایی به نام قاسم عبدالله مسعودیان، مواد شیمیایی سمی به موشک‌ها تزریق کرده‌اند.


این موشک‌ها به وسیله یگان ۲۲۵۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحت اشراف و نظارت یکی از نیروهای سپاه به نام عبدالله باقری، معروف به حاج صادق، به القصیر منتقل شده است.


الحدث اضافه کرد که این موشک‌ها به طور موقت در القصیر ذخیره می‌شوند و سپس به منطقه بنت جبیل در استان نبطیه لبنان و در نزدیکی مقر یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان)، منتقل خواهند شد.

bottom of page