top of page

Source: Iranintl

Dec 22, 2022

همزمان با تاکید فرهاد میثمی، زندانی سیاسی، بر ادامه «اجتناب از غذا خوردن»، گروهی از نویسندگان و فعالان مدنی بیانیه‌ای منتشر کردند و خواهان پایان دادن به هر گونه سرکوب، بازداشت و قتل‌های حکومتی و آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه بازداشت‌شدگان اعتراضات و زندانیان سیاسی شدند.


به گفته نویسندگان این بیانیه، در سه ماه گذشته موج گسترده‌ای از سرکوب و بازداشت و کشتار معترضان سیاسی در خیابان‌ها به راه افتاده، تا آن‌جا که روند هراس‌افکنی برای در هم شکستن جنبش آزادی‌خواهانه مردم، اکنون به «برپایی چوبه‌های دار در ملاء عام» کشیده است.


نویسندگان این بیانیه تاکید کردند که دایره قتل‌ها و بازداشت‌های هراس‌افکنانه به خیابان‌ها و محلات محدود نمانده و در یکی از تازه‌ترین نمونه این بازداشت‌ها، آیدا عمیدی و روزبه سوهانی «ربوده» شدند.


ناصر زرافشان، احمد زاهدی، احمد پوری، ادریس تنکابنی و جلوه جواهری از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.


محمد مقیمی، وکیل فرهاد میثمی، زندانی سیاسی، نیز در توییتی هشدار داد جان موکلش در زندان در خطر است. او با اشاره به اینکه وزن میثمی در پی اعتصاب غذا به ۵۲ کیلگرم رسیده، خاطرنشان کرد این زندانی سیاسی به علت مقاومت در هنگام انتقال به بند زندانیان خطرناک، مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.


فرهاد میثمی، فعال مدنی، هم در نامه‌ای از زندان رجایی‌شهر، خطاب به حکومت نوشت «کشتارها» را «چه در قالب سرکوب خیابانی» و «چه با ظاهر قضایی (اعدام) که برای گرفتن زهر چشم به کارش می‌برید و نه حتی برای اجرای آن عدالت‌نمای کاذب و ادعایی‌تان» متوقف کنید.


او پیش از این با انتشار نامه‌ای با عنوان «برای این آخرین کنش»، کنشی سه‌گانه را شامل اجتناب از خوردن غذا، تولید متن و راه‌پیمودن‌های طولانی از داخل زندان آغاز کرده بود.


میثمی در تداوم خواسته‌های همان کنش، ضمن اعتراض به اعدام‌های اخیر، مطالبه‌ برای توقف آن و نیز اعتراض به بازداشت‌های گسترده، نام تعدادی از زندانیان سیاسی- مدنی را که خواستار آزادی‌شان شده، اعلام کرد.میثمی پس از تداوم اعتصاب غذا، مطابق گزارش رسمی بهداری زندان به وزن ۵۲ کیلو گرم رسیده است.


مسوولان زندان رجایی شهر در شامگاه ۲۸ آذر فرهاد میثمی را به بند نگهداری زندانیان خطرناک منتقل کردند که به دلیل مقاومت به هنگام انتقال، با ضرب و شتم شدید او همراه بوده است.


bottom of page