top of page

Source: Iranintl

Dec 13, 2022

همزمان با رشد لحظه‌ای قیمت‌ها در بازار ارز و طلا و ثبت رکوردهای جدید، رسانه‌ها در ایران از درخواست‌ها برای استعفای رییس بانک مرکزی خبر دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ارز روز سه‌شنبه ۲۲ آذر ماه از مرز ۳۸ هزار تومان گذشت و قیمت سکه تمام هم به بیش از ۱۹ میلیون تومان رسید.


پیشتر خبرگزاری ایسنا در روز یک‌شنبه ۲۰ آذر خبر داده بود که قیمت دلار وارد کانال ۳۷ هزار تومان شده است.


در واکنش به این گرانی شدید دلار در ایران، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه خطاب به مقام‌های دولتی گفت: «آقای رئیسی، وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، خبر دارید نرخ دلار به ۳۸ هزار تومان رسیده است؟ چه خبر است؟ مردم چه کار کنند؟»


او در نطق میان دستور خود اضافه کرد: «گرانی کالا، اقلام و نیازهای خانواده و بسته شدن بانک‌ها برای وام خرد مردم چه وضعیتی است که برای مردم ساخته‌اید؟ مردم گرفتار هستند و به وام‌های خرد نیاز دارند. مردم در اجاره مسکن با مشکل مواجه هستند.»


همزمان عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی جمهوری اسلامی، اعلام کرد که از اول مهر ماه تاکنون، ظرف کمتر از سه ماه، قدرت خرید مردم ۲۰ درصد کاهش یافته است.


افزایش قیمت‌ها فقط منحصر به بازار ارز و طلا نیست. در روزهای گذشته بانک مرکزی گزارش داد قیمت مسکن در تهران در آبان‌ ماه نسبت به ماه قبل ۶/۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵/۹ درصد افزایش یافته است.


بر اساس این گزارش، متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در تهران به ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.


در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها در ایران نوشتند که مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه، قصد استعفا از این مقام را دارد و گفته است پس از ارائه و تصویب بودجه سال بعد، از دولت می‌رود.


همچنین شایعاتی درباره کناره‌گیری علی صالح‌آبادی از ریاست بانک مرکزی منتشر شده که او خود این گزارش‌ها را رد کرده است.


© 2022 by IranTimes.com - All rights Reserved.

Get Social

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram

- Committed to delivering real time, unbiased news about IRAN to readers all over the world.

- Our mission is to tell the truth as nearly as the truth can    be ascertained.

- Cover a diverse range of topics and perspectives in a      sincere, relatable voice.

- We shall tell ALL the truth so far as we can learn it,            concerning the critical affairs of IRAN and the world.

bottom of page